4:34

Hade visst ingen quiz idag. Pucko. Missade liksom bussen från main campus till campuset jag skulle till som gör att man hinner i tid. Tog nästa och flög in genom dörren till lektionen 5 min försent. Det va ju ingen quiz. Jaja. Föreläsningen handlade om advertising som jag har en hel kurs om så det var ju inte heller nått nytt under solen om man säger så. Just nu är jag inne i en fas där allt jag läser repeteras i alla mina kurser (utom balett då). Men det är väl bra I guess. Nu ska jag ladda upp för kvällskurs!


8:57

Har precis gjort klart mitt första prov i advertising. Open book, tack för det. Det var ändå inte det lättaste, men hoppas på det bästa. Nu väntar jag in min amigo Therese och sen blir det nog bibblan innan jag har comm 1 quiz.


HAPPE BIRSHDAY

 

 


THAT'S MY NAME

Plötsligt händer det. Heter oftast Elien, Alien, Ellen eller något annat.


BEVVAN

Idag vaknade vi inte 5 utan 8 personer i vår lägenhet. Under natten hade 3 av Nilo och Rebeckas amigos kommit på överraskningsbesök (eller 1 var väntad). Vi ville turista/shoppa lite så vi drog till Beverly Hills och Beverly center. Vi tänkte ta en lunch på Joan's on third men det var smockat med folk och omöjligt att klämma ner sig 9 pers där, så det blev foodcourten på Beverly istället. Det var väl det. Imorgon väntar massssssssssssssssa plugg.


10.48

Tog en redig sovmorgon idag. Sover annars ca 6 timmar varje natt. Inte tillräckligt. Ska väl släpa mig upp ur sängen och dra till skolan inom en snar framtid för att ha marketing och balett. Har även quiz i baletten där man ska kunna skriva massa balett-termer på franska. Good luck with that!


12:38


En anledning till att jag älskar min comm 1 klass så mycket: jag är den enda svensken.


PLUGGMODE


GOD MORNING

It's a lovely day, solen skiner, och bieber och jag hänger på balkongen innan skolan.

Ps. Han är inte inklippt även om det ser så ut, han är bara lite rough around the edges om man säger så.


ST. PATRICK'S DAY

I lördags var det st. patrick's day. Ingen speciell högtid, mest utfyllnad på hyllorna i affärerna mellan valentines day och påsk känns det som. Vi var i alla fall i Westwood på fest vilket var trevligt. Många gick in för färgen för dagen, grön. Man får tydligen nypa den som inte har nått grönt på sig.

 


AT THE MOVIES

Vi gick på bio här om dagen och såg The Vow med Channing Tatum. Beställde en mellandricka. Tur att den var lagom stor då.

GIRL SCOUTS COOKIES

Köpte kakor av söta girl scouts som sålde utanför Ralphs


SUCCESS II

Fick veta att jag fick A på min comm exam idag. Det går bra nu!


SUCCESS

Driver dom med mig? Engligt min gradebook för marketing fick jag 200/200 poäng på min online exam jag gjorde i helgen. Det måste vara ett skämt. Eller så är jag så jäkla grym bara. Weeeeeho! Firar det med lite djungelvrål och chocklad som jag fått från sverige. Tack mamsi och papsi och agnes ♥

SCHOOL DAY EVERYDAY

Tydligen så uppdaterar jag inte tillräckligt. Det finns inte så mycket att skriva. Går i skolan typ varje dag och har quizes och exams hela tiden. Igår hade jag comm 1 exam. Hoppas jag vann!


GO CORSAIRS

Igår var det volleyboll match. SMC vs. El Camino. Ingen big deal egenligen men vår vän Athena går nybörjar-cheerleading så dom skulle få vara med på matchen på det dom kunde. Lite One Tree Hill känsla över det hela när det sitter två snubbar från skol-tv bakom oss och kommenterar matchen med headset och grejer.

03052012

Idag är det måndag. Vilket innebär advertising och communication. Fick tillbaka min advertising uppgift. 10/10 poäng. Score. Sen comm och ett lite halvt oförberett quiz sådär. Åkte hem och handlade lite på Ralle med Matilda och Therese. Sen tog vi en mysig promenad på byn och starbucks osv. Mys! Nu har jag pluggat klart för idag tycker jag och ska sova. Hört rykten om att p&l ska släppa en fet bokning idag Sverige-tid, vilket blir lagom tills jag vaknar med andra ord. G-nite


WATERWORLD @ UNIVERSAL


SATURDAY & 3RD STREET

Idag tog jag och Matilda oss en tur ner till 3rd street promenade i Santa Monica. Matilda gick loss på ett par stövlar, klackskor osv. Inne i favoritaffären Brandy Melville sprang vi på Ashley Tisdale och ett gäng andra d-kändisar/disney channel brudar. Spännande. Vi provade även ett nytt frozen yoghurt ställe inne på Santa Monica Place. Sen tänkte vi ta bussen hem. Det gick sådär. I ett av parkeringshusen brann det (eller nått) och det forsade ut rök så polisen och brandkåren stängde ner hela bussgatan.


PIC BOMB

Universal / Curious George (Nicke Nyfiken om någon inte skulle se det) / Taping DH @ Wisteria Lane / Lynette´s house / Susan´s house / Gabrielle´s house / Marge Simpson / Us and Lorax / Us and Spongebob / Waterworld

UNIVERSAL STUDIOS

Idag var vi lediga från skolan så jag, matilda och therese drog till Universal studios. Det var helt amazing. Ganska litet men jättekul/galet/spännande osv. Inga karuseller men andra galna rides och en studio tour där man åker runt bland alla filmstudios dom använder till TV och film. Dom har även en king kong 3-D grej som är helt galen.
Gör ett separat inlägg med biler från dagen. Vi fick i alla fall gratis entre för resten av året med den biljetten vi köpte så tänkte släpa med alla som kommer och hälsar på mig (stinis med andra ord) dit. Fett!

RSS 2.0