ADVERTISING


A FOR EFFORT

Försöker ladda upp en bild på min ambitiösa inlämning i advertisingen tills imorgon. Går sådär bara. Kanske kommer senare. Har slitit ihjäl mig med att klippa tidningar och skriva ut bilder. Har till och med köpt en snygg mapp att lägga allt i. Langa ett A, tack.


MY HOOD


Lille grabben och jag. Hans blick säger det mesta. Min lilla kissekattis ❤


02252012

Idag är pluggdag. Har inlämning i marketing imorgon kväll och quizz i comm på måndag. Annars då? Igår hade vi mys och kollade på Dear John som alla hade sett utom jag. Ikväll vet vi inte riktigt vad som händer. Atagligen kommer det över några och hänger.
Pluggmode ON

PLAYLIST

Playlist

FIRST EXAM

Idag hade jag min första exam i marketing. 50 multiple choice frågor på 70 minuter. Open book and open everything så att säga. Gick ändå inte så bra. Man borde få handikapp för att man inte förstår engelska typ. Hoppas på ett hyfsat betyg i alla fall. Imorgon har jag inga lektioner, softish.

A ROYAL BABY

SÅ HIMLA HAPPY FÖR PRINSESSAN OCH PRINSEN SOM HAR FÅTT SIN LILLA BEBIS. YAAAAAAAAAY. Är ungefär lika glad som om det vore jag själv som fått barn.

K-H IN DA HOUSE


BALLET

Första baletten avklarad. Min höft är vriden långt ur led och aj vad ont det gör i fötterna. Smidig som en valross är man också. På det igen på torsdag bara.

 


Q&A

Q: Helén om JUMP:
Ör det verkligen du som hoppar?

A: Det är det sannerligen!

JUMP



ENTER TEXT HERE

Har fått en request från pappa mina fanz att skriva mer här i bloggen. T ex om damen på gatan med bananer i en påse. Joråååå ska väl försöka med de rå. Kan väl berätta lite om dagen kanske?
Jorå så att vi tog nr 14 bussen precis utanför våran grind ner till Bundy drive/Santa Monica blvd. Där hoppade vi av och hade 10 min på oss tills nästa buss gick (dom går ju hela tiden, men det vore ju jobbigt att vänta en minut eller två). Så vi gick in på starbucks och jag köpte en latte och en cakepop (oh så gott men aja baja). Bussen dök upp nån minut efter att vi intagit hållplatsen på andra sidan gatan och som vanligt var det en bumpy ride in till Hollywood. Dom kan inte maintaina vägar här för fem öre. Enda stället vägen är bra är i Beverly Hills.
Vi hoppade av bussen på Santa Monica / La brea. Där mötte vi upp våra kompisar. Dom flesta åt mexikanskt men jag hade ätit min egna hemlagade (nästan) köttfärssås innan vi åkte, heja mig. Efter det strosade vi på Target och sen ner mot Melrose. Mycket var stängt (President´s day) men vi kollade några vintagebutiker, åt lökringar och pommes frites, kollade lite mer butiker innan mina crazy roommates tyckte det var dags för tattoos. Så vi hängde i tatueringsstudion ett bra tag. Tatueraren var DJ och kände både Tiesto och Skrillex. Alright. Det man lär sig snabbt i den här staden är att ta allt med en nypa salt. Efter tatueringar styrde vi kosan hemåt med pitstop på Ralphs. Nudlar, mums.
Nu ska jag sova, skola imorgon och förhoppningsvis balett om balett/buss-guden är med mig. God natt!

DAY OUT IN H-WOOD

Pick his nose / Hollywood sign / Hollywood / Pink´s Hotdogs / Johnny Rockets

LAST FEW DAYS

The Grove / The Grove / 3rd Street Promenade

THUESDAY TRAFFIC

Idag visade trafiken i LA vad den går för. Hade balett klass kl 6.00 och lämnade casan strax innan 5.00 för att catcha en buss. Dök det upp någon buss? Nej. 5.20 började en lätt panik sprida sig. Rush hour och ingen buss. Panikpromenerar ner till Wilshire i hopp om att det ska komma någon slags buss och då glider det förbi en, som visserligen inte gick till skolan men väl ner till Santa Monica. Inser att jag inte kommer hinna. Förbannar trafiken och köper med mig frozen yoghurt från Yoghurtland hem. Resten av kvällen har jag tröstätit. Hoppas innerligt att jag inte blir droppad från baletten. Har köpt en leotard, tights och skor liksom. Suck.
Snart ska jag sova, imorgon måste det pluggas. Nästa vecka har jag prov på fyra kapitel marketing = 126 sidor give or take.

EASY MONEY II

En smärre besvikelse när man läst böckerna. Dom är ju rikstunga som Calle skulle sagt.

02152012

Hallå bloggen! Idag var tredje dagen i skolan. Hade först advertising imorse. Efter det hade jag kommunikation, som jag har på ett annat campus. Därifrån går det buss raka vägen hem. Asnajs. Åkte hem en sväng innan det bar av mot skolan för kvällskurs i Public Relations and Publicity. Det är väl den kursen jag har sett fram emot mest. Tror den kommer bli så jäkla bra alltså. Läraren var grym också. Dessvärre går det inga bussar hem när man slutar så sent utan man måste ner till Santa Monica och krångla osv. så 2 svenskar som gick i klassen erbjöd sig att skjutsa hem mig. Vi tog bussen hem till dom i West Hollywood och sen skjutsade dom hem mig. Jättegulligt! Imorgon har jag sovmorgon innan marketing och sen balett på kvällen. Åh åh har jag sagt att man måste ha tights och body på sig på baletten, och håret i en knut. Seriöst. Det kommer inte vara snyggt någonstans på mig. Eh.

FIRST DAY OF SCHOOL

Idag är första dagen i skolan. Exciting! Har gjort om lite med mina kurser, mer om det sen. Nu kör vi! Först ut: advertising


HOLA

Nu var det ett tag sedan och för att slippa få mejl av mamma "lever du? nu har du inte skrivit något på länge" så tänkte jag ge mig till känna. Igår vaknade jag och mådde inte bra. Halsen var tjock och äcklig och hostig. Vi åkte i alla fall till Santa Monica beach och hängde där några timmar. Vid 4 åkte vi hemåt och köpte med ingredienser till pannkakor. Glutenfria i Rebeckas ära. Såhär gott med nutella och vanlijglass. Sen sov jag 10 timmar och vaknade upp idag, fortfarande ur form. 3/5 släpade sig till poolen i några timmar. Vi tog en sväng ner till the promenade och kikade runt lite. Just det. På bussen var det ett gäng kids som viskade, tittade, pekade och smygfotade oss. Eh? Visserligen hade vi solglasögon på oss men har ni aldrig sett svenska tjejer förut? Dessutom var det en man som sa till en av dom "I think they´re german". Naah, I don´t think so va. Nu ska jag sova och hoppas på en friskare morgondag. G-nite

SICK LEAVE


VENICE

Idag har vi varit i Venice. Tänkte ta jättefina bilder längs hela strandpromenaden och på de perfekta surfvågorna när jag inser att batteriet till kameran sitter hemma i laddaren. Uh. Venice påminner om Coney Island i NY fast x10 i craziness. Eller en annan sorts galenskap är det kanske. Var 3e människa man möter skulle kunna ha rymt från säter. For real. Det kom i alla fall fram ett camera crew till oss och ville filma när en snubbe gjorde ett magitrick för oss som del i en serie på youtube. Det var det sämsta tricket ever. Folk såg i alla fall att vi blev filmade och fattade inte vad som hände utan trodde typ att vi var swedish rayban mafia och att vi var kända så då ville en kille ta kort på oss och då såg folk det och trodde ännu mer att vi var kända. Det är drygt när folk stirrar på en. Speciellt om dom typ har rymt från säter.

Q&A

Q: Helén om SCHOOL SPIRIT: Vilken sport ska du hålla på med? A: Tennis ju! Fast tröjan har inget med det att göra. Q: Janny om SCHOOL SPIRIT: Wohoo!!! blir det någon cheerleader av dig?? A: Nä tyvärr inte, det krockade med en kurs jag jättegärna vill ha så, icke.

HEART


SCHOOL SPIRIT


MANICURE

En $17 manikyr. Det finns verkligen billigare också. Helt crazy ju. 3/5 gjorde gelénaglar också. Det kostade 35 dollar. Jämför det med Sverige ni.


SUPER BOWL

Igår var det super bowl. Det är alltså årets händelse i det här landet. Vi har ingen tv så vi streamade från internet vilket gick bra typ fram till half-time. Vi beställde pizza i värsta super bowl anda också. Vilket vi inte var ensamma om eftersom det tog 1,5 timme att få den. Efter det kollade vi på Justin Biebers "Never say Never". Två gånger på rad. Till och med Justin hatande killar tyckte han var "talangfull" efter den filmen.

HIKING

 


JONAS

Joe Jonas var och hikade med oss idag i runyon. Vi mötte han och hans 2 polare. Tänkte att det kunde vara av intresse. Han hälsade!

COURSES

Är så scheisse nöjd med mina kurser som jag ska läsa nu. Lyckades få till PR kursen nyss som the cherry on the top.
COMM 1 - Survey of Mass Media communications
BUS 22 - Introduction to advertising
BUS 20 - Principles of marketing
JOURN 43 - Public relations and publicity
KIN PE - Tennis

01312012

Idag har vi tagit en lång promenad till Westwood. Vi gick upp genom Brentwood village (där vi bor typ), genom nedre Bel Air och genom UCLA campus. Där tog vi en sväng in i deras "bookstore" som var som en halv mall typ. Dom hade både hudvård, datorer och en hel avdelning med UCLA prylar. Ner till Westwood village där vi gick runt ett tag innan vi gick den ocharmiga vägen hemåt (i pricip en väg utan trottoarer som blir en freeway osv.) Nere i vårat område åt vi billig och god sushi (4.33 dollar) innan vi gick hem.
Nu har vi röjt upp i hela lägenheten och skruvat ihop våra barstolar från IKEA, eller jag kan ta på mig cred för dom. Resultatet ser ni i inlägget under.
Nu ska jag hänga lite mer med vår polare Justin innan jag ska göra en tonfisksallad.

APARTMENT

Master dressingroom from master bathroom / 2nd dressingroom from kitchen / Master bedroom / Livingroom from kitchen (w/ roommate Justin) / Kitchen from hallway/master bed

RSS 2.0