ROADTRIP

Roadtrip / Downtown / Hwy 10 / IKEA Burbank

01292012

Jag har varit en dålig bloggare på senaste tiden. Jag lever i vilket fall! Har haft sjukt mycket att göra och 1000 saker i skallen. Nu har vi flyttat in i våran lägenhet och fått våra möbler. Så himla skönt att ha en egen säng att sova i och ett eget golv att sprida ut sig på. Idag började vi dagen med att chilla framför en varsin dator. Sen gick 4/5 ut på en promenad i våran hood och tog en sväng till Ralphs för att inhandla diverse, framför allt tvättmedel. Tror till och med vi lyckades med tvätten. Sen har 3/5 testat gymmet och jag tog en simtur i poolen. Imorgon ska vi hyra bil och ta en roadtrip till IKEA, alla är så taggade för det. Snart någon gång kan jag lägga upp bilder på vårat crib osv. So long!

APPLE

Har köpt mig ett luft äpple. Så liten och så fin. Tusse.


CASA GRANADA

Idag ringde managern Ferny (Börny som Mathilda tror han heter), på Fredag får vi flytta in i vår lägenhet. Det ska bli helt fantastiskt underbart att packa upp resväskan. Vi ska försöka ringa och beställa möbler i eftermiddag så dom kan leverera på fredag. Sen tar vi nog en trip till IKEA. Köttbullar!

Här kan ni titta in om ni inte orkar vänta på att se hur det ser ut där vi ska bo.

SCHEDULE

Har i princip valt färdigt mina kurser nu inför våren. Det enda jag hoppas på är att när skolan börjar kunna hoppa på BUS 29, public relations and publicity. Då väljer jag nog bort BUS 20, lutar det åt.

BUS 22, Introduction to advertising 08.00-09.20am Mon/Wed
COMM 1, Survey of Mass media communication 11.15-12.35 Mon/Wed
BUS 33, Broadcast advertising 6.45-9.50pm Thu
BUS 20, Principles of Marketing 12.45-2.05 Tue/Thu

KIN PE, Board diving 8.00-9.20am Tue/Thu

Board diving ligger utanför mina 12 units så det ska jag nog ta bort, även om det vore kul att ha en sport också. Vi får la se helt enkelt.

PICS


Campus / Campus / Wilshire blvd / Wilshire blvd / Santa Monica / Santa Monica pier / Chinese theatre/ H-wood blvd / Johnny Rockets

H-WOOD

Idag tog vi den fantastiska bussen till Hollywood. En bumpy ride så att säga. Busschaufförerna har nog fått körkortet i flingpaketet allihopa. Men det är billigt, $1-1.50 kostar en singel trip. Inga SL/Dalatrafikspriser här inte. Klev av i hooden La Brea, strax efter Beverly Hills. Det är nog hit dom kör bort alla uteliggare till. Vi hittade i alla fall en vintagemarknad där allt kostade $1, sen åt vi på Baja (mumsig tacos), vidare till target och sen Melrose där brudarna tatuerade/piercade sig. Efter det gick vi upp till Hollywood blvd. Där åt vi flottig middag på Johnny Rockets, köpte en snygg klänning på XXI forever för $20 och sen knatade vi ner till busshållsplatsen och åkte hem. Nu: god natt. Imorgon ska jag till skolan.


YESTERDAY

Igår tog vi svängen förbi vad som nu kommer bli vårt nya hem och betalade en holding deposit. Nu ska dom måla om, tvätta mattan, byta köksluckor och lite sånt så inflyttning blir typ torsdag/fredag. Vi kände att detta måste firas och lunchade på cheesecake factory. Vi delade på 3 efterrätter, sen rullade vi därifrån.


SUSHI

Saknar min lilla kisse, så igår slog jag på stort och åt sushi. Mums. Not so much.


IT'S ALWAYS SUNNY IN CALI

Ja tack!


DRIVER HANDBOOK

Stadig körkortsbok


SCHOOL + APARTMENT

Började dagen med att göra assessment test i skolan, matte och ESL (english as second language). Matten gick ju eh mindre bra. Hamnade på pre-college nivå vilket innebär att man inte kan läsa college matte. Vilket jag inte tänkt ändå. Engelskan gick fin fint. På eftermiddagen hade jag i introduktionsseminarie med 73739 svenskar och asiater. Inte så mycket att hänga i granen direkt.

Mötte upp mina blivande roomates och vi tog bussen upp till lägenheten vi kollat på där vi pratade med managern, fick se en till lägenhet och gjorde nån slags reservation. På lördag ska vi tillbaka och se den exakta lägenhet vi antagligen kommer flytta in i och möjligtvis skriva kontrakt på den. Isåfall inflyttning nästa vecka!

Åt supergod middag på mexikanskt snabbmatsställe. Mums. En halv Marabou senare ligger jag i min stora säng och försöker hålla ögonen öppna i nån timme till. ZzZzz

Har tagit bilder med min kamera, men min dator samarbetar inte. Skulle nog behöva en ny så jag kan lägga upp bilder här tror jag (blink blink mamma och pappa)


4 AM

1. Varför förstår inte den här bloggen att klockan faktiskt är 4.27 am här? 2. Varför är jag vaken nu?


APARTMENT HUNTING

Igår så började vi på riktigt leta lägenhet. Vi tokletade genom hela internet efter lämpliga ställen och hittade 5 som vi bestämde oss för att ringa på. Eller ja dom bestämde demokratiskt att jag skulle ringa på. Fick visningar kl 2, 2.30 och 3.30 så vi slängde oss i en taxi mot Brentwood. Taxichaffisen måste ha gillat svenskar för vi fick hans business card för hans svarttaxi verksamhet. Eh tack då.
Kom i alla fall fram till stället. Vi höll på att gå förbi för det såg så fancy ut först. Men det var en tropisk djungel där dom bjöd på kaffe, kaka och popcorn varje dag. Gym, pool, tvättstuga, bbq osv. Lägenheterna var hur fina som helst med frukostbar, carpet flooring och massa garderober. Managern var hur trevlig som helst också.

Efter det mötet gick vi gatan ner och kom till vårat andra möte. Ett stort höghuskomplex på Wilshere blvd. Även det superfint. Högt upp. Fanns både med ocean och city view. Samma pris som det andra. Leasing-kvinnan var lite snurrig men också jättetrevlig och hjälpsam. Lägenheterna höll dom på att måla och göra fina när vi var där och man kunde flytta in snart, så vi var nöjda med den visningen också. Det enda var väl att vi glömde fråga om leasing terms, hur länge man behövde bo där. Sen behövde man även 2 månaders hyra i deposit. Okej jag går och skiter fram ca 40 000 kr då. Nej det blir svårt.

För att runda av det hela så åkte vi ner till Santa Monica, hade dejt med två svenska tjejer så nu får vi se om vi blir roommates alla 5 uppe på det första stället vi kollade på!


SANTA MONICA



LA

Hallå Los Angeles! Efter en brutalt lång och oskön flygresa landade vi i LA, eller los angilis som de brittiska cabin crewet sa. Vi blev erbjudna shuttle för $15, som skulle ta lite längre tid för oss sa chauffören eftersom det var andra som hade bokat. Färden gick genom Brentwood, Westwood, Beverly Hills, West Hollywood och så ville chauffören gärna visa oss Hollywood också. Turister. Sen tog det 20 min till Santa Monica och mitt sunkiga hotell.

Nu har jag varit pigg och alert sen ca 05. Har hunnit med att: bläddra genom alla kanaler på tvn, facebooka, twittra och skypea med mamsen. Ska möta upp 2 svenska tjejer jag träffade i London om ett tag. Innan det vill jag ha vatten och frukt. Funderar på att slänga på mig promemadskor och ragga upp en affär.


ONEPIECE

Tog min systers onepiece. Fulaste plagget någonsin men kan inte annat än att hålla med om att det är sköööööönt.


01142012

Går och lägger mig med ett pirr i magen och vaknar upp alldeles för tidigt också med ett pirr i magen. Gaaaah. Tror jag trissar upp mig själv för mycket.


Q&A

"COACHELLA"
Ami: vad är det för någonting?

En festival i californien. Lineup:


👍

Skriva enbart med figurer är förbaskat kul. 😄


COACHELLA

Coachella weekend 1 sålde slut på mindre än två timmar. Jag deppar dock inte för det, för efter över 1 timmes online-köande har jag två biljetter i min ägo. Woho.


SKRIVIHOP.NU


VISA



ISABEL MARANT

Craving


SEE YOU LATER

Ett see-you-later och jag fäller några tårar. Man, it's getting real. Fick världens finaste present som har en prioriterad plats i resväskan. Tusen tack fina älskade vän!


PACKING A LIFE INTO 23KG

Har släpat fram den stora rosa resväskan. Är i vanliga fall en sista-minuten-packare, men nu är det lite annorlunda. Sjukt mycket grejer ska rymmas i 23 kg. Lika bra att börja i tid, då hinner man banta ner packningen några gånger. Katten ligger på sängen som moraliskt stöd också (se övre vänstra hörnet). Vid den här tiden om 1 vecka svävar jag någonstans över det stora blå påväg mot en ny hemstad. Craziness.


COMMUNICATION

Lyckades byta bort mina kurser i internationell politik och foto mot två stycken i kommunikation. Håller tummarna för att dom är så bra som jag tror att dom är. Ska även välja 6 units till. Hoppas på att få tag i business/journalism kursen jag vill ha.


01082012

Just nu känns ingenting bra. Mina dagar i blge-town är räknade. 8 för att vara exakt. Med andra ord är jag även hemlös i la la land också om 8 dagar, och det är just det som gnager i mig just nu. Var jag gjord av pengar skulle jag ta in på nått nice hotell i WeHo och inte tänka på saken mer, men tyvärr ser verkligheten inte ut så. Desperat-raggar folk som också ska åt samma håll på fb. Inget napp. Uppförsbacke nu.

NORDIC MUSEUM



RSS 2.0